joi, 13 decembrie 2018

Pe data de 11 decembrie 2018 dl. gl. Nicolae Gropan a participat la lansarea și dezbaterea Rapoartelor Speciale ale instituției Avocatul Poporului privind “Drepturile persoanelor persecutate din motive politice de către dictatura instaurată în România, în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989” și “Respectarea drepturilor veteranilor de război, văduvelor de război și văduvelor nerecăsătorite ale veteranilor de război”.

ATENTIE ! - PROBLEMELE RIDICATE DE GENERALUL NICOLAE GROPAN LA INTALNIREA CU AVOCATUL POPORULUI VICTOR CIORBEA

Nicolae Gropan a distribuit un link.
Moderator · 10 ore
Pe data de 3 decembrie am primit urmatoarea invitatie:

R O M Â N I A
Avocatul Poporului 
Str. George Vraca nr. 8, Sector 1, Bucureşti

Telefon +40-21-312.71.01 Fax: +40-21-312.49.21 Internet: http://www.avpoporului.ro E-mail: avp@avp.ro
Domnului General de brigadă (rtr) Nicolae Gropan, 
Președinte, Federația Militarilor din România

Stimate Domnule Președinte,
Suntem onorați să vă invităm la lansarea și dezbaterea Rapoartelor Speciale ale instituției Avocatul Poporului privind “Drepturile persoanelor persecutate din motive politice de către dictatura instaurată în România, în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989” și “Respectarea drepturilor veteranilor de război, văduvelor de război și văduvelor nerecăsătorite ale veteranilor de război”.
Documentele se doresc a fi o radiografie, pe cât posibil fidelă, a suferințelor îndurate de către foștii deținuți politici, victime ale comunismului, și de către cei ce au luptat în Cel de-al Doilea Război Mondial, o prezentare cât mai exactă a situației deloc îmbucurătoare în care se află ultimii supraviețuitori ai acestor două categorii sociale. Propunerile legislative concrete, formulate de instituția Avocatul Poporului, în vederea consolidării statutului acestora, vor fi înaintate celor două Camere ale Parlamentului și Guvernului României.
Evenimentul va avea loc în 11 decembrie 2018, începând cu ora 13:00, la sediul instituției Avocatul Poporului (str. George Vraca, nr. 8, sect. 1), Sala de conferințe.
Vă rugăm să confirmaţi participarea dumneavoastră la tel: 312.71.01, 312.71.09, 0728 212 811 și la adresele de e-mail avp@avp.ro ; matei.virtosu@avp.ro până la data de 7 decembrie a.c.
În speranţa că veţi da curs invitaţiei noastre, vă rog să primiţi, Stimate Domnule Președinte, expresia deplinei mele consideraţii.
Avocatul Poporului,

Victor Ciorbea
Bucureşti, 3 decembrie 2018
Ca urmare, ieri 11 decembrie am onorat invitatia. Printre participanti am remarcat prezenta reprezentantului ANVR. De asemenea a fost din partea MapN domnul General maior Teodor INCICAS –loctiitorul pentru resurse al sefului Statului Major al Apararii.


Acum interventia mea:

Onorata asistenta,
Mai intai va rog sa-mi permiteti sa va multumesc pentru invitatia ce mi-ati oferit-o de a participala dezbaterea celui de al 35-lea si al 36-lea raport special al institutiei Avocatului Poporului in cei aproape 22 de ani de existenta.
Ratiunea inscrierii mele la cuvant este nevoia imperioasa de a prezenta o radiografie exacta, bazata pe cifre si fapte reale, care sa contracareze experimentul psihologic perfid, insinuant, manipulatoriu, dezinformatoriu si dezbinant care continua asupra militarului roman incepand cu decembrie 1989, experiment care a cuprins ca exponenti , cu stiinta sau fara, cu voie sau din necunoastere si foarte multi reprezentanti ai clasei politice ce s-a peindat la carma tarii in aceasta perioada si chiar unii reprezentanti ai practicii judiciare de impartire a dreptatii.
Si cum la politica, footbal si armata ,, se pricepe” toata lumea, nazdravaniile in domeniul militar nu au intarziat sa apara.
Putem sa spunem, fara teama de a gresi, ca in toata aceasta perioada, singura constanta a decidentilor politici, a fost sa puna in practica ceea ce Juan Donoso Cortes spunea in discursul sau din anul 1849 : ,,Un soldat este un sclav in uniforma”.
Dupa aproape 29 de ani de la evenimentele din decembrie 1989, analizand obiectiv situatia unuia din cei doi piloni ai stabilitatii statale , ARMATA , constatam o situatie paradoxala: declarativ toate guvernele ce s-au succedat la conducerea tarii au clamat ,,preocuparea” pentru soarta acesteia, in realitate au actionat pentru slabirea ei. De la distrugerea dirijata si programatica a industriei de aparare, la reducerea efectivelor si eliminarea stagiului militar obligatoriu fara a pune ceva in loc, continuand cu dispretul total fata de factorul uman, decidentii politici,indiferent de culoarea lor, au transformat aceste actiuni in preocupare ,,doctrinara”
Militarul roman, in activitate,rezerva sau retragere, a devenit subiect experimental in societatea romaneasca, principalul obiectiv al unui razboi psihologic permanent si pervers.
Referitor la Raportul privind ,, Drepturile persoanelor persecutate din motive politice de catre dictatura instaurata in Romania, in perioada 6 martie 1945- 22 decembrie 1989” am de facut cateva observatii si propuneri:
1. Institutia dumneavoastra ar trebui sa se aplece cu 
aceeasi seriozitate si asupra problematicii ,, Drepturilor persoanelor persecutate in zilele noastre din motive politice,sociale si biologice”
2. In continuarea propunerii anterioare , cred ca ar fi 
cazul unei analize serioase asupra TRATAMENTELOR JURIDICE DIFERITE PENTRU PERSOANE AFLATE IN SITUATII JURIDICE IDENTICE SAU SIMILARE, TRATAMENTE GENERATOARE DE MARI SI EVIDENTE DISCRIMNARI.
Ex: * Legea 153/2017 – dispret total si 
desconsiderare fata de cutumele constitutionale, legale ,morale si chiar lingvistice impreuna 
• Legea 223/2015 si modificarile prin cele 
doua OUG 57/2015 si 59/2017 exemple demne de studiat in universitati sub sintagma ASA NU
3. Toate aceste analize trebuie sa porneasca de la aplicarea intocmai a reglemetarilor actelor normative internationale, europene si euroatlantice si de la cunoasterea reala a situatiei categoriei socioprofesionale ale caror drepturi si obligatii se reglementeaza.
4. Aici fac vorbire expresa la speta militarilor romani 
categorie socioprofesionala cu totul speciala in compozitia sociala a Romaniei.Ca ,,drept recompensa” pentru contributia efectiva si determinanta a aportului MILITARULUI ROMAN la integrarea in NATO si,IMPLICIT in UE, nici pana in prezent nu se aplica obligatiile asumate in domeniu de statul roman prin ratificarea instrumentelor de aderare la NATO . Aici fac referire la anexele referitoare la sodele si pensiile militare. 
NECUNOASTEREA SI NEINTELEGEREA SPECIFICITATII ACESTEI CATEGORII SOCIOPROFESIONALE ARE DREPT CONSECINTA INVOLUTIA PERMANENTA SI CONSTANTA A DREPTURILOR ACESTEIA, FARA CA NICI O INSTITUTIE A STATULUI ROMAN SA INTERVINA PENTRU OPRIREA ACESTEI INVOLUTII.
E ADEVARAT CA SERVICIUL MILITAR NU 
MAI ESTE OBLIGATORIU, DAR CA CINEVA CARE NU ARE NICI CEA MAI ELEMENTARA CUNOSTINTA IN DOMENIU SA-TI REGLEMENTEZE ACIVITATEA SI VIATA, FARA A TINE CONT DE PAREREA SPECIALISTILOR IN DOMENIU, PARCA ESTE PREA MULT.
UNICITATEA SPECIFICA CATEGORIEI SOCIOPROFESIONALE A MILITARILOR data de:
A) CONTINUTUL JURAMANTULUI MILITAR
B) SINGURA CATEGORIE SOCIOPROFESIONALA CARE PRIN Declaratia Universala a Drepturilor Omului, Conventiei Europene a Drepturilor Omului , Constitutiei EFECTUEAZA MUNCA FORTATA
C) INTERDICTII SI LIMITARI DE DREPTURI SI LIBERTATI FUNDAMENTALE
• In capitolul II al Constitutiei Romaniei– 
DREPTURILE SI LIBERTATILE FUNDAMENTALE sunt cuprinse 32 DE ARTICOLE din care pentru militari 10 sunt interzise sau limitate
• Lege organica L.80/1995are o sectiune 
intreaga de interziceri si limitari de drepturi. Si in aceste conditii , guvernantii au apreciat, la un moment dat ca poate fi modificata pri 2 ordonante de guvern simple, impotriva prevederilor constitutionale
• Contrar prevederilor actelor normative in vigoare pe plan international, 
european sau euoroaltantic militarului roman ii este interzis:
- Sa fie ales – UN DREPT UNIVERSAL DOBANDIT DE FOARTE
MULTI ANI DE CELELATE CATEGORII SOCIALE
- Sa se asocieze in sindicat
- Sa participe la negocierea colectiva a drepturilor sale
- TOATA LUMEA ESTE MULTUMITA CA ARMATA SA
RAMANA LA NIVELULUL MARII MUTE
• Lege organica apreciata ca fiind de nivel european L164/2001 desfiintata 
sub impulsul PAGUBOS AL UNIFORMITATII MAI CEVA CA IN COMUNISM

Politicul aplicand zicala ,, ciocu mic ca noi suntem la putere”, juridicul lungind la 
nesfarsit termenele de judecata pana petentul dispare pe cale naturala, Avocatul poporului sub ,,acoperamantul contenciosului constitutional, expediaza pe banda rulanta petitiile primite,contenciosul constitutional sub imperiul continuitatii deciziilor NU VREA SA SE APLECE SI ASUPRA NOILOR SITUATII GENERATOARE DE NEDREPTATI.
Noi credem ca a venit timpul ca toti cei enumerati anterior sa inteleaga ca in relatiile 
sociale au aparut noi spete de discriminare, cum sunt:
1. Discriminarea intre civili si militari; Legea salarizarii unitare 153/2017; legea 
pensiilor din sistemul public in antiteza cu Legea 223/2015
2. Discriminarea intre categorii sociale apartinand aceleeasi scheme europene de protectie sociala
- Magistrati si militari – Decizia CCR 20/2000 de ce este valabila numai intr-un singur sens
3. Discriminarea in cadrul aceleeasi categorii socioprofesionale pornind de la criteriul varstei biologice
- Doi militari care au indeplinit aceeasi functie,in aceeasi unitate, in aceleasi conditii de munca, avand acelasi grad, aceeasi vechime in armata, aceleasi studii AU TOTUSI PENSII DIFERITE DIN SIMPLUL MOTIV CA UNUL FIIND MAI IN VARSTA A IESIT CU CATIVA ANI LA PENSIE INAINTEA CELUILAT. Si, poate ca totul nu ar fi atat de NEDREPT DACA DIFERENTA AR FI DE CATEVA PROCENTE, dar cand ESTE DE CATEVA ORI MAI MARE CUM S-O NUMI OARE?
Din aceste 36 de rapoarte , patru se refera la aspecte legate de domeniul in care activez. Este vorba de .rapoartele speciale din anii 2004 – referitor la aplicarea prevederilor Legii 309.2002 ( serviciul militar in cadrul DGA SERVICIULUI MUNICII 1950-1961; 2009 –referitor la veteranii de razboi, cel din 2013 referitor la pensiile de serviciu si cel de astazi referitor tot la veteranii de razboi.
Facand referire la acest ultim raport enumerat am constatat ca La punctul 7 al Raportului din 26 martie 2009 referitor la veteranii de razboi erau facute 7 recomandari si propuneri . Pana in prezent noi nu avem cunostinta ca s-ar fi indeplinit punctul 1 al acestor recomandari referitor la Reglementarea unui cadru institutional si legal avand ca obiect coordonare si controlul activitatii numeroaselor autoritati publice locale si centrale cu atributii in acordarea drepturilor veteranilor de razboi, vaduvelor de razboi si vaduvelor veteranilor de razboi.
Venind in zilele noastre este necesar sa va aplecati si asupra situatiei noii categorii de veterani – VETERANII SI VETERANII CU DIZABILITATI DIN TEATRELE DE OPERATII. 
.Problematica in domeniul nostru este vasta si necesita mult efort, multe cunostinte si o mare intelegere a unicitatii factorului militar. Avand in vedere menirea legala si morala a institutire dumneavoastra, imi permit sa va fac o rugaminte - HAIDETI CA IMPREUNA SA DESTELENIM GANDIREA INGHETATA IN CUTUME DEPASITE DE VREME SI SA VENIM CU SOLUTII NOI, CORESPUNZATOARE REALITATILOR ZILEI DE AZI. DORIM SA AVEM IN DUMNEAVOASTRA UN PARTENER REAL A MULTUMESC PENTRU OPORTUNITATEA DE A MA DRESA DOMNIILOR VOASTRE SI VA ROG , CA IN PREAJMA SARBATORILOR SFINTE ALE CRACIUNULUI SI ALE ANULUI NOU SA VA UREZ MULTA SANATATE SI PUTERE DE MUNCA IN INDEPLINIREA IMPORTANELOR MISIUNI CE VA STAU IN FATA.
VA MULTUMESC!

AVPOPORULUI.RO
Prezentare RO
Site-ul Instituției Avocatul Poporului folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii acestora, conform…