marți, 6 martie 2018


COMUNICAT
06.03.2018
In data de 6 martie a.c. a avut loc a doua intalnire a reprezentantilor FORUMULUI structurilor asociative din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala cu presedintele Comisiei pentru munca si protectie sociala, dl. deputat  Adrian SOLOMON.
Au participat din partea FORUMULUI : Gl.(rtr) Nicolae GROPAN(presedinte in exercitiu) ,Gl.(r) Ioan HURDUBAIE, Gl.lt  (r) Virgil BALACEANU , Col.(r) Filip TEODORESCU, Gl.bg. (r) Vasile Filip ROTARU, Col.(r) Marian TUDOR, Col.(r) Viorel GLIGOR, Col.(r) Constantin MONAC si din partea ANCMRR , Gl.lt.(rtr) Nicolae BAHNAREAN.
Dl. deputat Solomon a solicitat, conform celor convenite la ultima intalnire, care este varianta pentru inlocuirea art.VII din OUG 59/2017.
Dl. gl. Bahnarean a deschis seria discutiilor prezentand punctul de vedere comun al participantilor si anume – ELIMINAREA art. VII.
Dl. gl. Gropan a sustinut acest punct de vedere printr-un document pe care l-a inregistrat la comisie, document din care reiese clar necesitatea (obligativitatea) eliminarii acestui articol :
1.Contravine prevederilor Constitutiei Romaniei, art. 15, 16, 20, 41, 53, 118
2.Contravine Declaratiei Universale a Drepturilo Omului, art.1, 7, 25,
3.Contravine Conventiei  Europene a Drepturilor Omului, art.1,14,17,18 si a protocoalelor aditionale.
4.Contravine flagrant principiilor de baza ale sistemului pensiilor militare de stat care la art.2 prevede:
a)principiul unicității, potrivit căruia statul organizează și garantează sistemul de pensii militare de stat bazat pe aceleași norme de drept, pentru toți participanții la acesta;
b)principiul egalității, prin care se asigură tuturor participanților la sistemul de pensii militare de stat un tratament nediscriminatoriu între persoane aflate în aceeași situație juridică, în ceea ce privește drepturile și obligațiile prevăzute de lege;
c)principiul imprescriptibilității, potrivit căruia dreptul la pensie nu se prescrie;
d)principiul inacesibilității, potrivit căruia dreptul la pensie nu poate fi cedat, total sau parțial;
e) principiul autonomiei, bazat pe organizarea, conducerea și administrarea, de sine stătătoare, a sistemului pensiilor militare de stat de către instituțiile din domeniul apărării naționale, ordinii publice și securității naționale;
f) principiul recunoștinței față de loialitatea, sacrificiile și privațiunile suferite de militari, polițiști și funcționari publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare și familiile acestora pe timpul carierei.
5.Contravine Programul de guvernare PSD: ,,Echitatea trebuie să fie și pentru pensionari, alături de salariați și celelalte categorii sociale”.
Acceptarea acestui articol dintr-o Ordonanta de Urgenta emisa cu incalcarea flagranta a art. 53 din Constitutia Romaniei referitor la Restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati, a art.108 – referitor la actele Guvernului si art.115- referitor la Delegarea Legislativa, inseamna a da girul  nerespectarii Legii fundamentale a statului Roman- Constitutia si a fi de acord cu incalcarea grosolana a Drepturilor si libertatilor fundamentale.
Participantii la discutii au subliniat dezinformarile repetate facute chiar de membri ai guvernului prin care se incearca sa se induca ideea unor cresteri fabuloase ale pensiilor militare daca s-ar face actualizarea, crearea de catre acestia, in randul opiniei publice, a unor idei false privind impactul bugetar al acualizarii, ajungandu-se la afirmatii ce frizeaza limita absurdului…actualizarea ar depasi ……10 mld $??? , suma , vehiculata , depasind bugetul alocat tuturor structurilor sistemului national de aparare, etc.
Presedintele Comisiei ne-a informat ca a solicitat ministerelor de resort sa prezinte comisiei simulari a ceea ce inseamna actualizarea, urmand sa primeasca raspuns in 15 zile, moment in care putem relua discutiile pe aceasta tema si gasirea unei solutii corecte.
Chiar daca s-a facut un pas important in coagularea optiunilor  structurilor asociative pe linia eliminarii art.VII  din OUG 59, se mentin opinii cu privire la amendarea acestui articol, a unor prevederi din OUG 57 si din Legea 223, situatie in care s-ar prelungi la nesfarsit dezbaterile pe tema actualizarii.
Toate acestea demonstreaza un fapt imbucurator – dorinta tuturor de informare si de gasire a unei solutii optime pentru pensionari, si nu numai, dar mai demonstreaza si faptul ca trebuie sa implicam specialisii in finante si legislatie, membri ai structurilor asociative,  in elaborarea unor propuneri de sustinere a solicitarilor noastre.
Consideram ca trebuie sa actionam, in continuare, cu fermitate, pentru a cere factorilor decizionali din aparare, interne si servicii, sa prezinte situatia reala a actualizarii atat ca principiu cat si ca actiune concreta.
Trebuie sa se inteleaga faptul ca, militarii, indiferent din ce structura fac parte , nu constituie o masa de manevra ci o baza solida, prin  specialisti, in elaborarea unei legislatii corecte in domeniul pensiilor si salarizarii militarilor, realizandu-se si reabilitarea respectului de care s-au bucurat militarii, de-a lungul istoriei, respect minimalizat de guvernari potrivnice armatei.
Speram ca discutiile ce vor continua cu factorii decizionali (politic si legislativ), sa se finalizeze printr-o legislatie corecta fata de vetrani de razboi si militarii active si in rezerva sau retragere.
                Presedinte Asociatia ROMIL
                   Col(r) Marian TUDOR